Lejárt a biztonsági időkorlát.
Ha az oldal űrlapot is tartalmaz, annak mentése csak érvényes bejelentkezéssel lehetséges.
A bejelentkezés érvényességének meghosszabbításához kérjük lépjen be!
Felhasználó név:
Jelszó:
 
MAGYAR KARDIOLÓGUSOK TÁRSASÁGA
Hungarian Society of Cardiology

Szívünk napja

További cikkeink

Jelenleg nincs a témában megjeleníthető hír
Szórakozás 2023.11.20. Ureczky Eszter
Az MKT legfrissebb hírei

A 10 legszebb szíves film

Olvashattak már itt szív-témájú irodalmi és képzőművészeti alkotásokról, azonban a film, a „hetedik művészet”, eddig kevés figyelmet kapott, most igyekszünk orvosolni ezt a hiányt az alábbi rövid összeállítással, amely 10 szép szíves filmet mutat be.


 

  1. Én, Daniel Blake (Ken Loach, 2016)

Az 59 éves Daniel Blake egész életében szorgalmasan dolgozott, asztalosként fizikai munkából élt. Egy szívroham miatt életében először tétlenségre ítélték, így a rehabilitációs idő alatt szociális segélyért kell folyamodnia. A brit egészségügy adminisztratív útvesztőjében bolyongva összebarátkozik egy hasonló szituációban lévő, kétgyerekes, egyedülálló anyukával, aki a szociális rendszer személytelen és kafkai útvesztőjében hasonlóan reménytelenül próbálja megtalálni a kiutat. Állása nincsen és egy szociális lakásban él két gyermekével, akiknek iskolába kell járniuk, ám ehhez ruhára és ételre van szükségük. A rendszer egyikükkel sem kegyes, és a bürokrácia lassan kezdi felőrölni az idegeiket, Daniel azonban nem adja fel, bármi áron segíteni akar.

 

  1. Saját halál (Forgács Péter, 2008)

"A "lét" és az azt örökösen elfedő létező "részletek". A Saját halál című írást egyedül ennek a kettősségnek a perspektívájából tartom megfilmesíthetőnek. Pontosabban: Forgács Péter filmjét megnézve mondom ezt, amivel azt is állítom, hogy immár így és csakis így tudom látni Nádas írását, amit korábban csak olvasva tudtam elképzelni. Látni és - azonnal hozzáteszem - hallani, Nádas Péter hangján, aki igyekszik semmit sem interpretálni (vagyis nem színészkedik), és éppen emiatt interpretál pontosabban, mint bármely színész. E filmben a hang és a látvány együtt éri el azt, hogy ne csak tudásom legyen arról, hogy a részletek mögött ott húzódik valami, ami túl van rajtuk, megfoghatatlanul és mégis mindennél érzékelhetőbben, hanem hogy e tudás élményszerűvé is váljon. Az ilyen élmény az előfeltétele annak, amit Európában katarzisnak neveznek. A katarzis az embernek félelemben és együttérzésben való megedzése - mivel ezek révén nyílik lehetősége arra, hogy élete addigi szűkösségéből átlépjen máshová. Hogy hová? A görögök szerint egy olyan tágasabb világba, ahol az emberi rend az istenit kezdi másolni. A zsidó-keresztény kultúra szerint oda, ahol az ember Istennel érintkezik, és az ő végtelenségében fedezi föl saját határait."

Földényi F. László

 

  1. Szerelem (Michael Haneke 2012)

A film középpontjában egy egymást kamaszként szerető idős párizsi értelmiségi házaspár áll. Miután az asszony két egymást követő agyvérzésben megbénul és magatehetetlenné válik, férje nem hajlandó feleségét kórházba küldeni, hanem ő maga ápolja.

 

  1. 21 gramm (Alejandro G. Iñárritu, 2003)

Azt mondják, a halála pillanatában az ember 21 grammot veszít a testsúlyából. Paul Rivers (Sean Penn) boldogtalan házasságban él. Az egykori drogos Cristina (Naomi Watts) kétgyermekes háziasszony. Jack Jordan (Benicio Del Toro) börtönből szabadult férfi, aki a keresztény tanításokban talál erőt családja támogatásához. Egy tragikus autóbaleset mindhárom család életét örökre megváltoztatja. A látszólag összefüggéstelen eseménydarabok lassan összeállnak, az óriási kirakójáték az élet és a halál hátborzongató képét tárja elénk.

 

  1. Szívügy (Francesca Archibugi, 2009)

 

  1. Szívvel-lélekkel (Katell Quillévéré, 2016)

Három fiatal szörfözik felszabadultan a háborgó francia óceánon. Néhány órával később a hazaúton baleset történik. A tizenévest Simont a Le Havre-i kórházba szállítják, de hamar kiderül, hogy élete már csak illúzió: szüleinek döntést kell hoznia. Eközben Párizsban egy középkorú asszony szervátültetésre vár, hogy új esélyt kaphasson az élettől.

 

  1. Egyszer élünk (Bruce Webb, 2009)

Robbie és Ziggy, a két tizenöt éves liverpooli srác jó barátok. Mindketten szüzek, mint a legtöbb fiú az ő korukban. Képzeletben szeretkeznek, és semmit sem akarnak jobban, mint egy lányt találni, akivel végre ágyba bújhatnának. Egy aranyos lánnyal és egy üveg piával való katasztrofális kiruccanás után Robbie szörnyen érzi magát, kórházba kerül. Kiderül, hogy komoly szívproblémái vannak. Az orvosok szerint csak néhány hónapja lehet hátra. Robbie-nak egyetlen kívánsága van, nem akar szűzen meghalni. Ziggy elindul, hogy teljesítse barátja kérését, útja meglepő felfedezésekhez vezet.

 

  1. Az a hülye szív (Marc Rothemund, 2017)

Amikor Lenny, a harmincas éveiben járó gazdag srác azzal szembesül, hogy gondoskodnia kell a tizenöt esztendős Davidről, aki súlyos szívbetegségben szenved, nem mindennapi kaland veszi kezdetét. Hogy teljesítse fiatal barátja összes kívánságát, Lenny gondolkodás nélkül megszeg minden szabályt.

 

  1. An Actor Prepares (Steve Clark, 2018)

Szívinfarktusa után a világhíres és alkoholista színész kénytelen átutazni az egész országot elhidegült fiával (aki ellene tanúskodott a válása során) még egy utolsó, őrült kalandra.

 

  1. Rock My Heart (Hanno Olderdissen, 2017)

A tizenhét éves Jana szívrendellenességgel született, ám szülei úgy döntöttek, nem hajlandóak végig lányuk életén aggódni. Inkább szeretnék boldognak látni őt. Janát pedig leginkább a lovaglás teszi boldoggá.

 

 

 

 

Címke felhő

film szív

Ez is érdekelheti

Hogyan készüljön orvoshoz?

3 hét rehabilitáció - van valami értelme?

A menopauza és a szív-érrendszeri betegségek közötti kapcsolat

A vérhígítók

Gondoskodás a szívbetegről

A depresszió és a stroke kapcsolata