Lejárt a biztonsági időkorlát.
Ha az oldal űrlapot is tartalmaz, annak mentése csak érvényes bejelentkezéssel lehetséges.
A bejelentkezés érvényességének meghosszabbításához kérjük lépjen be!
Felhasználó név:
Jelszó:
 
MAGYAR KARDIOLÓGUSOK TÁRSASÁGA
Hungarian Society of Cardiology

Tisztelt Látogatónk!

A honlapunk megújul, egyes oldalaink ideiglenesen szünetelnek.

Szíves megértését köszönjük.

Táplálkozás 2023.01.11. MKT
Az MKT legfrissebb hírei

Megkívánt valamit? Helyettesítheti ezekkel az egészséges alternatívákkal!

Mindannyian kívántunk már meg bizonyos ételeket, de gyakran nem is magára az ételre, hanem a textúrájára vágyunk, például valami krémesre vagy ropogósra. Viszont a szívbetegségek megelőzése érdekében muszáj tartanunk az egészséges testsúlyt, így kínálunk néhány alternatívát, hogy kevésbé kalóriadús módon is nassolhasson.


A textúra nagy szerepet játszik abban, hogy szeretünk-e egy adott ételt. Például lehet, hogy nem szereted a konzervborsó puha, pürés állagát, ám a friss, vagy alig átfőtt borsót lehet, hogy szívesen fogyasztod.

Szerencsére az egészséges étrendben minden állagra, ízre és textúrára találhatunk alternatívát. Itt van tehát pár egészségesebb étel, amellyel egészségesebben helyettesíthetünk különböző, magas kalóriatartalmú textúrákat.

Krémes

Míg ebben a kategóriában legtöbben először a jégkrémre gondolunk, sok más opció is létezik, amely pont olyan kiadós lehet.

Próbálja inkább ezeket:

-          Friss avokádó krém teljes kiőrlésű pirítóson, vagy fél avokádó, kanalazva.

-          Egy kanál 10 másodpercig mikrózott mogyoróvaj hozzákeverve kb. 125 gramm zsírszegény, hozzáadott cukor mentes joghurthoz.

-          Pár darab pürésített bogyó, hozzáadva kb. 245 gramm zsírszegény, hozzáadott cukortól mentes joghurthoz.

Ropogós

Míg a ropik és csipszek tökéletes ropogtatnivalók, sok bennük a kalória illetve a szív- és érrendszerre káros só.

Ropogtassa inkább ezeket:

-          Kb. 25 gramm teljeskiőrlésű gabonapehely, hozzáadott cukor nélkül

-          Natúr, pirított magvak

-          Teljeskiőrlésű krékerek

-          Natúr pattogatottkukorica – ízesítésként kisérletezzen bátran a kedvenc fűszereivel!

Innivalók

Tudta, hogy egy ízesített kávéital tejszínhabbal akár 400 kalória is lehet, még azelőtt, hogy megcukroznánk? Üdítők és cukros italok helyett egészségesebb alternatívák lehetnek a következők:

-          Natúr jegestea citromlével. Édesítésre kalóriamentes édesítőszereket vagy bogyós gyümölcsöket használhatunk.

-          Dobjunk egy pár szelet gyümölcsöt egy pohárba, majd töltsük fel szódavízzel.

-          Az ízesített kávé helyett válasszunk inkább egy kisebb lattét zsírszegény tejjel és fahéjjal, kb. negyedannyi kalóriából kijövünk.

Zselés, rágós:

Zselés nasik és gumicukrok helyett válasszunk inkább tápanyaggazdagabb opciókat.

Rágcsáljuk inkább ezeket:

-          A friss szőlő édes és lédús – pár perc a fagyasztóban nagyon érdekes textúrát ad neki!

-          Csináljon tapiókapudingot! Kövesse a dobozon lévő utasításokat, de csak feleannyi cukrot adjon hozzá, vagy használjon kalóriamentes édesítőt. Készítse el zsírszegény tejjel.

-          A koktélparadicsom és a mozzarella sajt is jó rágcsálnivaló lehet.

Ne feledjük: ha túlsúlyunk van, akkor az drasztikusan megnöveli a szív- és érrendszeri betegséek kockázatát! Ebben az esetben (akár kis lépésekkel) változtasunk az életmódunkon!

Ez is érdekelheti

Az első szívinfarktus előtti nagyobb fizikai aktivitás csökkenti a második infarktus kockázatát

A különösen magas vérnyomással élőknek csak óvatosan szabad kávézniuk

Így választhatunk egészségesebb nassolni valókat

5 lépés a szívbarát életmód felé

Életmódtanácsok szívbetegségek kockázatának csökkentésére

A változókorú hölgyek számára ajánlott szívvédő étrend