Lejárt a biztonsági időkorlát.
Ha az oldal űrlapot is tartalmaz, annak mentése csak érvényes bejelentkezéssel lehetséges.
A bejelentkezés érvényességének meghosszabbításához kérjük lépjen be!
Felhasználó név:
Jelszó:
 

Kiemelt támogatóink

gyógyszeripari információk

Partnereink

gyógyszeripari információk

AstraZenecaBAYERegisMedtronicMERCKMSD

A(z) az MKT hírarchívuma


Hírkategória: Összes hírkategória
  • Összefoglaló az MKT Kardiológiai Informatikai Munkacsoportjának szervezésében lezajlott Skype telekonferanciáról
    2011.04.19. - MKT, Dr. Balogh Nándor, Dr. Kósa István, Dr. Kőszegi Zsolt - Hírkategória: Általános
    2011. ápr. 15. 15.00-tól Skype konferenciát tartottunk. A bejelentkezés a telekonferenciára minden résztvevő számára flottul ment, de Kósa István javasolta, hogy legközelebb a Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet honlapjáról ( https://vvc.niif.hu/node/111) (az egyetemi dolgozók számára) ingyenesen igénybe vehető felsőoktatási-kutatási desktop videokonferencia szolgáltatást használjuk, mivel az még fejlettebb szolgáltatásokat nyújt.
    Az előadások az előzetesen szétküldött diákra épültek. Az első előadó Prof. Jánosi András volt, az Infarktus Regiszter pilóta program eddigi eredményeiről számolt be. Ehhez kapcsolódott Tokár Zsuzsanna főorvosnő (Nyíregyháza, Módszertani Csoport) előadása a klinikai információs rendszerek és adatbázisok fejlesztésének lehetőségeiről ”Kell-e 2011-ben valakinek ”jó”, klinikai ellátásról szóló adat?” címmel.
    Az első két előadást követő diszkusszióban részletesen szó volt az adatvédelemről, továbbá arra a következtetésre jutottunk, hogy a kettős adatbevitel elkerülése érdekében javasoljuk, hogy a szakmai fórumok minden tekintélyüket latba vetve kérjék fel a Kórházi Információs Rendszerek (KIR) szállítóit, hogy biztosítsák a regiszterekhez szükséges kiegészítő adatmezők beírási lehetőségét valamint a rutin és a kiegészítő adatok XML formátumú hó végi generálását. ”Deperszonalizálást” követően ezen adatokat automatikusan beolvasnánk a Regiszterbe. Megítélésünk szerint így az adatgyűjtés nemcsak sokkal egyszerűbbé válna, hanem minőségileg is jelentősen javulna. Az így nyert adatok feldolgozása az egészségügyi üzemeltetés számára megbízható minőségbiztosítási és költséghatékonysági mutatókat biztosítana, és tudományos igényű elemzéseket is lehetővé tenne.
    A kiegészítő mezőket (melyek kitöltése nélkül a finanszírozási jelentéseket sem lehetne elküldeni) a Minisztérium rendeletileg írhatná elő, ezáltal az jogszabálykövetésnek minősülhetne a KIR szállítók felé. Felmerült, hogy a regiszterbe menő XML file-okat az ESKI számára is rendelkezésre bocsáthatnánk további feldolgozás céljából.
    Ezt követően Balogh Nándor röviden összefoglalta az MKT Kardiológiai Informatikai Munkacsoportjának negyedszázados tevékenységét, és beszélt a ”hogyan tovább”-ról is.
    Többek között felvetette, hogy jó lenne olyan univerzális ”svájci bicska”-szerű korszerű mobil eszközt alkalmazni a kardiológusoknak, amely az EKG-t és az ultrahang képeket és loopokat szimultán tudná felvenni és az angióval kiegészítve szimultán feldolgozni.
    Most jelennek meg ugyanis olyan új, nagy teljesítményű processzorok, amelyek a hagyományos (soros) központi egységet (CPU) és a (párhuzamos) grafikai egységet (GPU) egyetlen chipbe (APU) integrálják. Ezen szuperszámítógép-teljesítményű mini eszközök lehetőséget adhatnak a kardiológusok svájci bicskájának megvalósítására.
    Elképzelése szerint ebben a témában lehetne indulni hazai és európai kutatásfejlesztési pályázatokon. (Utóbbiakat különösen jól ismeri, hiszen kb. 10 éve bírál el pályázatokat Brüsszelben).
    Ezenkívűl ismételten javasolta task group létrehozását a kardiológiai adatmezők/XML fülek definiálására, ami megkönnyíthetné az informatikai fejlesztéseket a kardiológiában.
    A mostanában az OEP honlapon megjelent Stabil Angina protokoll mellé (azt kiegészítve) javasolta költségszámítások végzését az általa pont e témában több helyen publikált költséghatékonysági módszertant felhasználva.
    A Skype kerekasztal megbeszélés utolsó részében Ivánfai Tamás (ArtNetwork) bemutatta a Miskolc-Debrecen-Nyíregyháza vonatkozásában már jelenleg is üzemelő Online Consulting System (OCS) működését. A konzultációs rendszer az interneten keresztül VPN kapcsolatokon kommunikál a küldő laborok DICOM szervereivel. Mindössze egy internetképes eszköz szükséges (FLASH támogatással) a weboldal (http://ocs.debkard.hu/) használatához. Az esetek kiértékelése történhet a helyi oldalon chat-szerűen vagy generált e-mail-ben (vagy akár Skype-on).
    Az OCS felhasználóbarát működéséről és jó képminőségéről Kőszegi Zsolt és Szűk Tibor személyes tapasztalataik alapján számoltak be, és javasolták, hogy az Intervenciós Munkacsoport kezdje el a rendszer országos kiépítését. Balogh Nándor megemlítette a kb 10 éve hazai részvétellel zajlott és több helyen publikált SAMTA EU projektjük és ezen rendszer közötti hasonlóságot.
    A jelenlévők abban állapodtak meg, hogy e balatonfüredi kongresszus keretében tervezett informatikai szimpózium részletes programját E-mailen kapják meg az érdekeltek.

Vissza